انواع چاپ کتاب

چاپ کتاب

انواع چاپ کتاب به روش ها و شیوه هایی گفته می شود که برای چاپ کردن کتاب با موضوعات مختلف اجرا می گردد. همانطور که می دانید یکی از اقدامات فرهنگی، چاپ کتاب است. با چاپ کتاب در موضوعات میتوان علوم و ارتباطات را گسترش داد و مفاهیم را بهتر منتقل کرد. 

چاپ یک کتاب، مزایای زیادی را برای دانشجویان و محققان به دنبال دارد. اگر این گروه از افراد کتاب‌هایی را به نام خود به چاپ برسانند، رزومه کاری و تحصیلی خود را تقویت می کنند. هزینه های چاپ کتاب با توجه به معیارهای مختلف تعیین می‌شود که در قسمت های بعدی به آن اشاره می کنیم.

انواع چاپ کتاب بر اساس تیراژ چاپ و روش چاپی که با دستگاه ارتباط دارد، تعیین می شود. سه روش اصلی برای چاپ کتاب معرفی شده است. اولین روش، چاپ دیجیتال است. در چاپ دیجیتال معمولاً کتاب‌هایی با تیراژ کمتر از 200 جلد را می توان منتشر نمود. این روش چاپ معمولاً گرانتر است و برای تیراژ بالا مناسب نیست.

 یکی دیگر از انواع چاپ کتاب، چاپ افست است. این چاپ برای انتشار کتاب در تیراژ بسیار بالا مناسب تر و مقرون به صرفه است. در این میان، روش دیگری برای چاپ کتاب وجود دارد که به نام "ریسوگراف" شناخته می شود اما کیفیت چاپ در این روش بسیار کمتر است. 


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش خود را ثبت نمایید تا به صورت رایگان قیمت گذاری شود و تصمیم گیری بفرمایید

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان می باشد    

برای دریافت مشاوره رایگان یا اعلام هزینه های دقیق می توانید تماس بفرمایید یا عدد 7 را به  09197349500 پیامک کنید.

با توجه به وضعیت شیوع کرونا تمامی مراحل از انعقاد قرارداد، آماده سازی کتاب و چاپ و ارسال کتاب به صورت غیر حضوری نیز انجام می شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشید.

دفتر مرکزی(خط ویژه)                                                       47625500 - 021

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم بیک زاده                   09197349100

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم رحیمی                         09190441620

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم دکتر شهاب                  09197349500

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم ابراهیمی                     09193716030

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم حیدری                         09198284084

مسئول  قیمت گذاری ترجمه کتاب ساعت اداری                   09195920598

مسئول قیمت گذاری تایپ ساعت اداری                               09196924796

مسئول قیمت گذاری صفحه آرایی و طراحی جلد                   09198282102

مسئول ویراستاری و تصویرگری ساعات اداری                       09195046400

اپراتور غیر اداری تمام بخش ها شیدایی                                 09199170040

اپراتور غیر اداری تمام بخش ها آقای حمیدی                          09197733916

تماس، واتس اپ، تلگرام

از اینکه بستری برای دریافت مشاوره هایی بدون جانبداری و واقع گرایانه مهیا نمودیم، به خود می بالیم.

قیمت حدودی چاپ کتاب (صفر تا صد: از آماده سازی کتاب، مجوز ها و چاپ)    700 هزار تومان

هزینه تایپ       هزینه ترجمه     هزینه صفحه آرایی      هزینه ویراستاری      هزینه چاپ کتاب

هزینه طراحی جلد      هزینه تحلیل آماری     هزینه تهیه پاورپوینت     هزینه خلاصه نویسی


انواع سایز چاپ کتاب

انواع چاپ کتاب

چاپ کتاب

 یکی از مهمترین مسائلی که در انواع چاپ کتاب مطرح می شود در حقیقت، سایز چاپ یا همان قطع کتاب است. اگر برای خرید کتاب به فروشگاه مراجعه کرده باشید، کتاب‌هایی را  مشاهده می کنید که اندازه های کوچک، متوسط یا حتی بزرگ دارند. به این تنوع اندازه، در حقیقت، قطع کتاب یا سایز کتاب گفته می شود. برای هر کدام از این ابعاد و اندازه ها یک عبارت رایج انتخاب شده است.

 انواع چاپ کتاب در قطع رحلی، وزیری، جیبی، پالتویی، رقعی و ... موجود هستند. به طور مثال، سایز چاپ کتاب در قطع وزیری همان کتاب‌هایی است که در دانشگاه تدریس می شوند. اندازه این کتاب‌ها معمولاً 17 سانتیمتر در 24 سانتیمتر است. کوچکترین سایز چاپ کتاب، همان قطع خشتی می باشد که کتاب های مربعی فانتزی هستند و بیشتر برای موضوعات کودک به کار می روند. 

 هزینه انواع چاپ کتاب در سایزهای مختلف، متفاوت است. زمانی که می خواهید کتاب خود را چاپ کنید، برای هر کدام از ابعاد و اندازه ها یک قیمت به شما معرفی می شود. اندازه چاپ کتاب در صفحه آرایی آن هم تاثیر گذار است.

انواع کاغذ برای چاپ کتاب

انواع چاپ کتاب

چاپ کتاب

 یکی دیگر از نکات مهم درباره انواع چاپ کتاب، انتخاب کاغذ مناسب است. همه ما کم و بیش با انواع کاغذ چاپ در بازار آشنایی داریم. کاغذهای سفید و خام، اولین و متداول ترین کاغذ مخصوص چاپ هستند. وزن این کاغذها 70یا 80 گرمی است و در سایزهای مختلف در بازار وجود دارد. انواع دیگری از کاغذهای چاپ، کاغذهای کاهی هستند که برای برخی کتاب‌های رمان یا کتاب کودک و حتی کتاب‌های هنری مناسب اند.

 کاغذ گلاسه برای انواع چاپ کتاب جزو کاغذهای خاص و گران قیمت محسوب می شود. کتاب هایی که با کاغذ گلاسه چاپ می شوند، بیشتر جنبه هنری فانتزی و علمی دارند. فراموش نکنید که مطالعه کتاب هایی که از کاغذ گلاسه هستند، ممکن است هنگام مطالعه، چشمان شما را اذیت کنند. انتخاب کاغذ برای چاپ کتاب در قیمت نهایی چاپ موثر است. قبل از چاپ کتاب باید درباره انتخاب کاغذ با ناشر خود صحبت کنید.