انسانها در تمامی مراحل زندگی به دنبال یافتن روشهای صحیح رفتار و کردار خود بوده اند. پدران و مادرانی را در نظر بگیرید که به دنبال شیوه صحیح تربیت فرزندان خود هستند. یا کودکی که به طور مرتب در مورد درست یا غلط بودن کاری سوال میپرسد. رسیدن به جایگاه ایده آل و تشخیص درست و غلط چه در زندگی شخصی فرد و چه در زندگی اجتماعی و برخورد با سایرین در هر دوره ای از زندگی ضروری دانسته میشود. حال هر فردی در تشخیص رفتار صحیح و غلط شیوه های خود را دارد. یکی از این شیوه ها که در دین اسلام بسیار به آن توصیه شده است، استفاده از رهنمودهای قرانی است. با توجه به این موضوع مطالعه و روخوانی قران و چه بهتر از آن حفظ کردن آن به منظور سرلوحه قرار دادن قران و رهنمودهایش در تمامی مراحل زندگی کاری پسندیده است که در هر دوره ی سنی و در هر مرحله ای از زندگی میتوان آن را عملی نمود.

اما چگونه و با چه شیوه هایی میتوان به این امر یعنی حفظ قرآن دست یافت؟

کتابی که به معرفی آن خواهیم پرداخت با نام "کوله پشتی مسیر حفظ قرآن" تالیف "عادل البونعیم" به شما کمک میکند تا لازمه های مسیر حفظ قرآن را بیاموزید و با عمل به آنها بتوانید به راحتی از عهده این کار برآیید. مولف عنوان میدارد که این کتاب برای کسانی مناسب است که از مسیر حفظ قرآن آشنایتی ندارند و به سوالاتی از قبیل اینکه چگونه قرآن را حفظ کنیم؟ و شرایط حفظ قرآن چگونه است ؟ و برنامه ریزی حفظ قرآن به چه صورت باید باشد ؟ و پاسخ آنها میپردازد.

مولف در مورد نام این کتاب یعنی " کوله پشتی مسیر حفظ قرآن" به نکته ای جالب اشاره کرده است. وی میگوید: " از حفظ قرآن به عنوان مسیری مانند هر مسیر طولانی دیگری یاد شده است و از آنجا که در هر مسیری مانند مسافرت به یک سری وسایل نیاز داریم که آنها را معمولا داخل کوله پشتی قرار میدهیم، افراد برای مسیر حفظ قرآن نیز وسایلی لازم دارندکه باید آنها را داخل کوله پشتی پیدا کرد، لذا در این کتاب تمام وسایل لازم برای مسیر حفظ قرآن گنجانده شده است".

کتاب حاضر در چهل صفحه و  توسط "انتشارات ارشدان" به چاپ رسیده و در اختیار  کلیه ی علاقه مندان قرار  گرفته است. مولف هدف خود را از چاپ این کتاب قرار دادن خلاصه ای از تمام توضیحات مربوط به حفظ قرآن برای علاقه مندانی که فرصت مطالعه کتابهای سنگین و دشوار را ندارند، عنوان میدارد.

سفر به اعماق حفظ قرآن

درباره مولف:

"عادل البونعیم" در تاریخ هشت فروردین هزار و سیصد و هفتاد و پنج در شهرستان شادگان از توابع استان خوزستان متولد شده است و اکنون نیز در آنجا ساکن میباشد. تحصیلات وی در مقاطع دیپلم رشته ریاضی و فیزیک، کارشناسی حفظ قرآن کریم و کارشناسی علوم و قرآن حدیث میباشد. ایشان در همان زمان کودکی با شرکت در کلاسهای قرآن و حضور در دارالقران موفق به کسب رتبه تعلیم روخوانی و روان خوانی و تجوید قرآن در  سن پانزده سالگی شد و از آنجا که به حفظ قرآن علاقه مند بود، لذا با پشتکار خود توانست در سن 23 سالگی به ان مهم دست یابد. وی اکنون به عنوان مشاور حفظ قرآن در موسسات و دارالقرانها مشغول کار بوده و  موفق به راهنمایی و تربیت شاگردان بسیاری در مسیر حفظ قرآن شده است.

عادل البونعیم در زمان تحصیل خود موفق به اختراع وسایلی از جمله گوش پاک کن برقی و هواپیمای کنترلی شده است که البته متاسفانه به مرحله ثبت نرسیدند. او نوید تالیف و چاپ کتب بیشتری را در آینده به علاقه مندان میدهد.

عادل البونعیم در  پاسخ به سوال در مورد سرگرمیها و  ورزشها مورد علاقه خود از بازیهای فکری، قدرم زدن در طبیعت، مسافرت و مطالعه کتاب، نینجا و کونگ فو نام برده است. او مطالعه کتابهای انگیزشی، شخصیت شناسی، خدا شناسی و کتب مرتبط با حفظ قرآن را به علاقه مندان پیشنهاد میکند.

برای اعلام پیشنهاد و انتقاد و برای برقراری ارتباط با مولف کتاب "کوله پشتی مسیر حفظ قرآن" میتوانید از  راههای ارتباطی زیر  استفاده کنید.

ایمیل: adel.alnaeem313@gmail.com

شماره تماس: 09396595402