هنرمندی که سعی دارد احساسش را از طریق دیدگان مخاطب به قلبش سرازیر کند، باید قادر به خلق تصاویری چشمگیر باشد که بتواند مخاطب راپای خود میخکوب کند تا بیننده تنها با نگاه به احساس پشت تصویر پی ببرد. کار در خلق تصویر سختتر است. امکان کم و زیاد کردن و اغراق و مبالغه وجود ندارد. هر چه است تصویر است و تصویر و نگاه.

هنرمندان بسیاری در حرفه نقاشی فعالیت داشته اند و البته سبکهای متفاوتی از نقاشی نیز وجود دارند که هنرمندان بنا بر علاقه و روحیات خود در سبکی خاص فعالیت میکنند. یکی از سبکها نقاشی با آبرنگ میباشد. کتابی که پیش رو دارید برخی از آثار آبرنگ هنرمند سرشناس استاد «اکبر اکبری» را به تصویر کشیده است. این کتاب که «نگارا چهره گشایی دل بر آب و رنگ» نام دارد، توسط خانمها «محیا اکبری» و «هانیه جعفری» گرد آوری شده است و «انتشارات ارشدان» آن را به چاپ رسانده است.

در این کتاب با توجه به هر تصویر متونی وزین و آهنگین نیز در رابطه با آن نوشته شده اند که کتاب را دلنشین تر و جذاب تر ساخته است. این کار توسط هنرمند طراح و نویسنده «هانیه جعفری» انجام شده است.

نگارا چهره گشایی دل بر آب و رنگ

درباره نویسنده:

هانیه جعفری در تاریخ بیستم دی ماه هزار و سیصد و شصت و سه در تهران، محله شریعتی پاسداران متولد شد. وی که از سنین کودکی به نقاشی علاقه داشت، با توجه به همین علاقه و استعداد این مسیر را در پیش گرفت و اگرچه برای مدتی با مشکلات و موانعی در این راه مواجه شد، اما سرانجام موفق شد در مقطع کارشناسی رشته نقاشی و گرافیک تحصیل کند و در زمینه های نقاشی، قلم فلز و نقش برجسته و مجسمه با متریال گچ، سفال، مفتول، تکسچر و پاپیه ماشه فعالیت داشته است. همچنین ایشان موفق به برپایی نمایشگاههایی انفرادی و گروهی در تهران و خارج از ایران بوده است.

علاوه بر آنچه گفته شد او به نویسندگی نیز علاقه مند بوده و در نوشتن صاحب سبک میباشد و در پی همین علاقه متونی توسط او نگاشته شده است که علاوه بر بار معنایی دارای وزن و آهنگ نیز میباشند. بر همین اساس وی به شغل نویسندگی و طراحی مشغول میباشد و به بیان خودش دنیایش تشکیل شده است از نقاشی، مجسمه و سفر و همین منجر به آشنایی و همکاری او با جناب استاد «اکبر اکبری» شد و موفق به تصویر سازی آثار بی نظیر ایشان به شکل کتاب شد. علاوه بر این هانیه جعفری آثار این استاد بزرگ را با متونی پر معنا و مرتبط با تصویر و صفحه آرایی و گرافیکی خاص در کتابش به تصویر کشیده است.

نگاره هایی مرکب از آب و رنگ

درباره هنرمند:

در تاریخ سه فروردین هزار و سیصد و پنجاه و پنج در تهران پسری متولد شد که از سنین کودکی با ادامه ی مسیر در راستای استعدادش به نقاشی و هنر موفق به ترقی و بالا رفتن از پله های موفقیت شد. ایشان که اکبر اکبری نام دارد اکنون صاحب سبک ویژه خود در نقاشی بوده و استاد بین الملل نقاشی و هنر میباشد و همچنین تا بحال صاحب دهها نمایشگاه انفرادی و بین المللی بوده است. وی که ار سال هزار و سیصد و هفتاد و هفت تدریس نقاشی را آغاز کرده است، تا بحال موفق به پرورش هنرجویان بسیاری بوده است و در واقع اعتباری برای برقراری نمایشگاههای گروهی هنر جویان خود در خارج از ایران و همچنین اجرای ورکشاپهای بسیاری در ایران و خارج از ایران میباشد.

نگاره هایی مرکب از آب و رنگ