دنیای امروزه به سرعت در حال پیشروی به سمت دیجیتالی شدن میباشد و این تحول دیجیتالی در هر مقطعی از زندگی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. یکی از این تاثیرها روی کسب و کار میباشد. هر رهبر سازمانی به منظور پیشرفت کسب و کار خواسته یا ناخواسته تن به دیجیتالی شدن خواهد داد و لذا در این بین آنچه مهم است چگونگی رهبری کار و سازماتن و کارکنان در حین این تحول میباشد. از این جهت مدیران نیازمند به روز رسانی خود در این راستا بوده. کتابی که در اینجا معرفی خواهد شد میتواند بسیار کمک کننده باشد. این کتاب «رهبری تحول دیجیتال» نام دارد و گرد آوری و تالیف آن را «پگاه قاسمی غنچه نازی» انجام داده است. مولف در خصوص چگونگی اقدام به نگارش این کتاب اینطور عنوان میکند: پس از تحصیلات تکمیلی در زمینه مدیریت کسب و کار با مفهوم تحول دیجیتال آشنا شدم و پس از تحقیق در این مورد و همچنین پس از تدوین پایان نامه خود در خصوص رهبری دیجیتال و پس از خواندن مقالات مدیریتی در این باره، تصمیم به چاپ کتاب حاضر گرفتم.

پگاه قاسمی غنچه نازی

وی در ادامه میگوید: از آنجائیکه با توجه به شغلم همیشه با مدیران ارشد سازمان روبرو بودم و نقش رهبری سازمان را مهمترین اصل درپیشبرد اهداف عالی هر شرکت می دانستم، احساس کردم که پرداختن به مقوله راهبری چه در زمینه سنتی و مدرن و یا عصر دیجیتال، همواره نیاز به تاکید و بازنگری دارد زیرا مقوله مدیریت و رهبری در کشورهای در حال توسعه بیشتر اوقات دستخوش شرایط سیاسی و یا رابطه ای می شود و بیشترین آسیب را به کسب و کار ها مخصوصا در بخش دولتی و نیمه دولتی وارد می سازد . بنابراین با دغدغه ای که همیشه به تعهد رهبری در سازمان چه با نگرش دیجیتال چه در حال حاضر دارم تلاش کردم که با تالیف و گردآوری مطالب این کتاب، گام کوچکی در این زمینه بردارم.

این کتاب که توسط «انتشارات ارشدان» چاپ شده است برای برای مدیران، کارآفرینان  و کارشناسانی که در راستای رسیدن به بلوغ تحول دیجیتال در سازمان و کسب و کارشان تلاش می نمایند و همچنین دانشجویانی که نیاز به تحقیق در خصوص مباحث بین رشته ای، مدیریت و رهبری در عصر دیجیتال دارند مناسب بوده و همچنین مولف آن را برای افزایش دانش عمومی مخاطبان توصیه میکند. این کتاب در 115 صفحه و چهار فصل با عناوین زیر در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

فصل اول- کلیات

فصل دوم- تحول دیجیتال

فصل سوم- یافته ها

فصل چهارم- نتیجه گیری

همچنین نسخه الکترونیک این کتاب در سایت طاقچه موجود میباشد و مخاطبان میتوانند از طریق لینکی که در زیر آمده است، اقدام به دریافت و مطالعه این کتاب نمایند.

https://taaghche.com/book/192985/%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84 

پگاه قاسمی غنچه نازی

درباره مولف:

پگاه قاسمی غنچه نازی در سال هزار و سیصد و پنجاه و دو به عنوان فرزند اول در خانواده ای روشنفکر در جنوب ایران متولد شد و پس از او نیز دو خواهر متولد شدند. او که به همراه خانواده و پس از جابجایی شغل پدرش مدتی را در شیراز ساکن بود، پس از آن نیز به اصفهان نقل مکان کردند و در دانشگاه شهر اصفهان در رشته اقتصاد تحصیل کرد. او اکنون مدت 25 سال است که به همراه همسر و فرزندش رادین که او را علاوه بر خانواده ای فهیم و مهربان و پشتیبان بهترین هدیه هستی به خود میداند، در تهران سکونت دارد و موفق به اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب و کار شد و اکنون نیز به عنوان مدیر پایه  مشغول به کار میباشد.

علاوه بر کتاب حاضر، مقاله ای از ایشان با نام

 Explaining the role of digital leadership and its impact on creating digital transformation in the organization (Case Study: Telecommunication Company)

نیز در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

ورزش مورد علاقه پگاه قاسمی غنچه نازی شنا بوده و از سرگرمیهای مورد علاقه اش نیز تماشای فیلم، طبیعت گردی و سفر و موسیقی میباشد، همچنین وی اهل مطالعه کتاب نیز میباشد و در همین راستا مطالعه کتابهای کافکا در کرانه از موراکامی، نیچه گریست از اروین دیالوم، ماه الماس از ویلکی کالینر و ماتریس دیجیتال از ونکات ونکاترامان با ترجمه دکتر شامی زنجانی را به مخاطبانش پیشنهاد میدهد.

پگاه قاسمی غنچه نازی