کمک به زیبا ماندن مو

مشکلات مو بسیارند و هر يک علتی دارند، ريزش شديد موهای سر و خارش کلافه کننده، سفید شدن موها و نداشتن رشد کافی، خشکی و گره خوردن موها و چندين مشکل ديگر که هر يک به دلیلی زيبايی موها را نابود میکنند.

مو را نیمی از زيبايی میدانند و به نوعی آينه سلامت بخشی از بدن، مو است. پس علاوه بر زيبايی، رسیدگی به برخی مشکلات مو به دلیل سلامت بدن امری مهم و ضروری است.

مشکلات گوناگون ريزش و تغییر حالت مو و يا اختلالات پوست کف موهای سر، هر کدام ريشه در کمبودهايی در بدن دارند که درمان آنها بايد جدی گرفته شود.

مطالبی که خواندید بخشی از کتاب «آموزش سلامت و زیبایی مو، موی من زیبا بمان» است که «حورا حیدری» آن را بر اساس سالها تجربه و تحقیق در این زمینه تالیف کرده است و آن را برای کسانی که به آموزش احیا، صافی و درمان مو علاقه مند هستند، مناسب میداند.

این کتاب مفید با محوریت مراقبت و بهداشت در 52 صفحه توسط «انتشارات ارشدان» به چاپ رسیده است و بی شک مورد توجه مخاطبان خاص خود قرار میگیرد.

حورا حیدری

درباره مولف:

حورا حیدری در تاریخ سی و یک شهریور هزار و سیصد و هفتاد در شهر ایلام متولد شد. او در رشته معماری و در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کرده است و اینک در تهران ساکن میباشد و به کار آزاد مشغول است. حورا حیدری با علاقه ای که به ورزش داشت موفق شد در سن چهارده سالگی به عضویت تیم ملی داژبال درآید. علاوه بر این، او توانست در سن بیست ودو سالگی و با نظر خانواده اش به یکی دیگر از موفقیتهای خود دست یابد و آن از طریق شرکت در کلاسهای ترمیم و احیای مو بود. در همین راستا در سن بیست و پنج سالگی کلینیکی برای احیا و درمان مو افتتاح کرد و با علاقه ای که در این زمینه پیدا کرد به مدت ده سال با شرکت در کلاسها و تحقیق و مطالعه مقالاتی در خصوص این زمینه، آن را دنبال کرده و در نهایت اولین کتاب خود (کتاب حاضر) را در همین مورد به چاپ رساند و این نوید را به مخاطبان خود میدهد که کتاب دومش نیز با محتوای درمان خانگی مو در دست چاپ میباشد.  البته حورا حیدری علاوه بر کتاب حاضر، مقاله ای در هشتاد صفحه به زبان انگلیسی را نیز برای هنرجویان غیر ایرانی خود نوشته است. ایشان هدف خود را برای چاپ این کتاب «ترویج درمان و شناخت و آشنایی با مطالب گسترده مو» عنوان میکند. حورا حیدری ورزش مورد علاقه خود را شنا میداند و از خواندن کتاب نیز به عنوان سرگرمی مورد علاقه اش نام میبرد. بر همین اساس، او خواندن کتابهایی مانند معجزه شکرگذاری، چه کسی پنیر مرا جابجا کرد، آرزوهای بزرگ، ستاره ها را بشمار، زنان کوچک و دختری که از آسمان افتاد را برای مطالعه پیشنهاد میدهد.